pondělí 24. dubna 2017

Karmické přesvědčení

Mít dobrou karmu je požehnání. Je požehnání být odpoutaný. Ušetří vám to hodně problémů. Je to zkratka. Zbožnost je cenná, ale když dojdeme k požehnáním bhakti - bhakty-unmukhī sukṛti (ČČ Madhja 22.45, význam)... Požehnání bhakti jsou úžasná! Jsou úžasná, protože nás mohou přirozeně velice jednoduše vzít ke Krišnovi!

Byl jsem v Německu a sdílel jsem pokoj s Bhakti Bhúšanou Svámím. Bhakti Bhúšana Svámí je oddaný, který se připojil k tomuto hnutí v Německu v jeho velmi rané fázi, úplně na začátku. Co se v podstatě stalo bylo to, že vědomí Krišny začalo v Americe a poté přišlo do Evropy.


Nejdříve zde byl jeden oddaný, který se jmenoval Šivananda. Nejprve jel do Amsterdamu, ale nemohl najít místo, kde by zůstal. Měl se zeptat mě. Já bych ho nechal zůstat u sebe (smích). No, zkrátka nemohl najít místo, kde by setrval, tak jel do Německa. Tam potom se vším sám začal. Kírtan na ulici s nějakými kartálami - a to bylo vše. Měl nějaké kartály a pár časopisů Back to Godhead, které si přivezl z Ameriky. Takže tento kluk k němu přišel, zajímal se a vzal si časopis. Přečetl si ho, další den se vrátil, připojil se a později se stal Bhakti Bhúšanou Svámím.

Jak se můžete připojit přečtením časopisu?! Jak to můžete udělat? Chci tím říct, že já bych to nikdy neudělal. Já jsem se takto nepřidal. Říkal jsem si: "Hmmmm."

Četl jsem knížky a říkal si: "Dobrá, to dává smysl."

Pak jsem se podíval na Krišňáky: "Tihle týpci... ó můj Bože. Vypadají, že jsou úplně mimo. Nechci s nimi spojovat své jméno."

Dokonce jsem ani nechtěl lidem ukázat, že se zajímám o Bhagavad-gítu, protože by si mohli pomyslet, že mám styky s těmito mimozemšťany (smích). Opravdu jsem nechtěl být viděn s kýmkoliv, kdo byl s nimi ve spojení, co teprve říct o tom být viděn s nimi přímo. Byl jsem opatrný. Ale postupně se to stalo. Je tu však osoba (Bhakti Bhúšana Svámí), která první den dostala časopis, přečetla ho a hned se připojila!

Zeptal jsem se ho: "Mahárádži, řekněte mi, jak jste to mohl udělat? Jak jste se mohl prostě jen tak připojit?" A on řekl: "Vždycky jsem byl takový. Když jsem byl přesvědčený, že něco je pravda, zkrátka jsem to udělal!"

To je bhakty-unmukhī sukṛti. Zbožnost z oddané služby v minulém životě. Proto to okamžitě věděl. To je ono. Nebylo o tom pochyb, prostě to udělal. Ale my jsme bezbožní. Jako v mém případě, kdy si říkáte: "Dobře, no... Já nevím. Nejsem si jistý." Pak to musíme nejprve nakrájet na kostičky a na plátky a mentálně věci analyzovat a zvážit všechny důsledky. "Ale když tohle udělám, co se stane s mým životem?" Tímto způsobem to může trvat dlouhou dobu. "Je mi dobře tam, kde jsem. Opravdu se toho chci vzdát? Nejsem si tím tak jistý..." Tyhle myšlenky mě držely stranou. Potom ale vidíme, jak nám dřívější oddaná služba může dát přesvědčení.

Takže síla bhakti je, že v dalším životě rozpoznáme pravdu. Okamžitě rozeznáme pravdu! Pozvedneme se nad své malé smýšlení - durātmā. Je zde zmíněno, že Prahlád byl velmi velkomyslný. Oddaný se stane velkomyslným. Šríla Prabhupáda v úvodu Čaitanja Čaritámrity vysvětluje, že duchovní život je jako vzlétnutí s letadlem, a jak letíte výš, všechny věci, které jste za sebou nechali, se zmenšují. Je to takto - hmotné věci necháváme za sebou a ony se zmenšují, jak pokračujeme v oddané službě. Takže takhle všechny ty věci, které byly natolik důležité, svou důležitost ztratí.

Šrímad Bhágavatam 7.4.43, 16. října 2014, Sydney, Austrálie

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat