čtvrtek 25. května 2017

Sdílet milost

Bez milosti zemřeme. O tom není pochyb. Bez milosti v duchovním životě nepřežijeme. Takže pokud má někdo jakoukoli milost - sdílejte ji, protože když sdílíte jakoukoli milost, kterou dnes máte, potom ji možná ostatní budou také sdílet s vámi. Takový je systém. Není to: "Já mám milost a držím si ji tady a postarám se, aby nikdo žádnou nedostal, protože sám nemám až zas tolik." Protože pokud si milost tímto způsobem držíte, pak se ztratí; v jednu chvíli vyschne nebo otupí. Takže takto sdílíme milost, protože pak je zde mnohem víc.

Vzpomínáme si na příběh o Náradovi Munim, který obdržel nějaké úžasné mahá prasádam od Nejvyššího Pána a poté byl úplně v extázi. Přišel před Pána Šivu a řekl mu, jak byl extatický, protože měl nějaké úžasné prasádam. Pak se Pán Šiva zeptal: "Máš nějaké pro mě?" A Nárada Muni řekl: "Ne, vlastně jsem ho snědl všechno."

Pán Šiva na to: "Cože? Nárado, jak jsi to mohl udělat? Tys mi žádné neschoval!" A poté tam byla celá ta věc a nakonec si Nárada Muni uvědomil, že mu trocha zůstala mezi zuby a řekl: "Ok, dám ti tohle." Vydoloval to a Pán Šiva byl velice šťastný, že také dostal nějakou milost. Můžete vidět tohle sdílení milosti! Takže mezi oddanými je přátelství, úcta, připravenost vážit si ostatních a jakoukoli milost dostaneme, sdílet ji!

Přednáška pro mládež, listopad 2014, Mayapur 2014, Indie

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat