pondělí 5. června 2017

Po čem toužím

oṁ ajñāna-timirāndhasya
jñānāñjana-śalākayā
cakṣur unmīlitaṁ yena
tasmai śrī-gurave namaḥ
Můj duchovní učitel mi dal vždycky co proto, když jsem nezačal nějakou takovouhle modlitbou. Pak dokonce ani neposlouchal můj offering. Tak proto jsem ji řekl.

Minulý rok se můj život tak trochu ocitl tzv. na šikmé ploše. Za normálních okolností máte průměrnou délku života. Každý z vás v této místnosti má životní očekávání. Tak nějak si říkáte: "No, víte, pravděpodobně budu žít mnoho dalších let," ale když potom takto onemocníte, už si nejste tak jistí. Teď je to pryč, všechno je dobré a jasné, ale přesto si nejsem jistý, jak dlouho to může trvat. Takže mám nový důvod chtít využívat svůj čas pěkně a také využívat pěkně naše vztahy. Můžu žít do 99, kdo ví? I když doufám, že ne. 99? Ale co...

Nechci tento festival zahalit do nějaké pochmurné nálady, ale samozřejmě to v poslední době trochu zaměstnávalo mou mysl. Takže jsem musel začít přemýšlet: "Co kdybych měl jen hodně málo času, co bych dělal?" Přemýšlím tedy takto - chci psát víc knížek a na tomhle budu pracovat. Vydal jsem pro vás malou knížku, ve které jsou jen citáty. Už jsme i dříve vydali pro vjása-púdžu knihy, kde byly výňatky z mých přednášek a z blogu a byly pěkné, ale tentokrát vám dávám něco jiného. Dávám vám výběr všech citátů, které jsem shromáždil během dlouhé doby. Takže jsem se ve skutečnosti pokusil zabalit zajímavé věci do jedné knížky, protože jsem si říkal, že tohle chci dát. Něco, co je výsledkem mé práce - mého studia písem a vyjmutí věcí, které jsem považoval za pěkné, cenné, důležité nebo zajímavé, a ty vám dát. To je ta myšlenka.

Už jsem dnes ráno mluvil a budu mluvit znovu, dostanu spoustu příležitostí říct mnoho věcí. A jedna věc, kterou chci říct, je, že je to na vás. Je na vás to vzít a něco z toho udělat. Ano, byl bych rád, kdyby náš vztah byl vážnější. Taková je fáze mého života, kdy stárnu. Vjása-púdža jsou také narozeniny. A já zde stárnu. 64! Takže se snažme a skutečně dělejme něco víc než jen abychom byli nějak okolo v Hare Krišna hnutí. Snažme se a přijměme výhodu tohoto Hnutí pro vědomí Krišny. To je to, po čem toužím!

Přednáška na vjása-púdže 2017

Původní text v angličtině zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat