úterý 6. března 2018

Ochrana před májou

Nikdo není tak mocný, aby nebyl ovlivněn májou, iluzorní energií. Dokonce i Pána Brahmu občas iluzorní energie zmate. Proto si nesmíme nikdy myslet: "No co, už jsem 99 let oddaný a mája se mě nemůže dotknout. Co mi mája může udělat? Já jsem bhakti jogí!"
Ne. Měli bychom pochopit, co říká Šríla Prabhupáda o Adžámilovi - Adžámil byl kvalifikovaný bráhmana, prošel gurukulou, byl řádně vytrénovaný, velmi učený, ale když se dostal tváří v tvář máje, poklesl. Šríla Prabhupáda řekl: "Jestli poklesl Adžámil, jaká je naše šance? Jak můžeme nepoklesnout?"
Ale my zpíváme svaté jméno. Adžámil byl na úrovni námahbhása (očistné stádium zpívání Hare Krišna); ne v sádhaně, jak zpíváme my, a to nás ochraňuje, ale to není všechno. My máme milost Pána Čaitanji, který do toho zasahuje, který je přímo tady. Pokaždé, když na nás zaútočí mája, pak se jí dostane do cesty Pán Čaitanja a odrazí ji, ochraňuje nás. Takto můžeme tak nějak čelit máje, ačkoli jsme tak slabí. 
(Kadamba Kánana Svámí, 23.ledna 2018, Rádhadéš, Belgie, ŠB 8.12.17-21)
Odkaz na přepis v angličtině je zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat